Chodzenie inaczej – Nordic Walking

Cześć i Czołem!

Chcąc prowadzić zdrowy styl życia, musimy połączyć ze sobą odpowiednią dietę i aktywność fizyczną. Jeśli chodzi o tę drugą rzecz, do wyboru mamy mnóstwo dyscyplin sportowych, dzięki którym zachowamy dobrą kondycję, a jednocześnie będziemy czerpali z jej uprawiania niekłamaną przyjemność. Wielokrotnie już widziałam osoby w różnym wieku, które w sportowych strojach i ze specjalnymi kijkami w dłoniach energicznie spacerowały. Co ciekawe, najczęściej były to osoby starsze. Później dowiedziałam się, że ten rodzaj chodzenia ma nawet swoją specjalną nazwę – Nordic Walking.

Nordic Walking – piechotą po zdrowie

Nordic Walking to forma rekreacji, która polega na marszu ze specjalnymi kijkami. Początkowo, w latach 20. XX wieku stosowano ją jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych. Po jakimś czasie jednak dostrzeżono wiele zalet tego ćwiczenia i postanowiono je sklasyfikować jako rodzaj formy sportu. Nordic Walking, w przeciwieństwie do zwykłego marszu, angażuje mięśnie klatki piersiowej, ramion, brzucha, a także bicepsy i tricepsy.

nw

Aby uprawiać Nordic Walking, potrzebujesz jedynie wygodnego obuwia sportowego i kijków!

Dzięki kijkom, którymi podczas chodu naprzemiennie machamy, są one nieco inaczej stymulowane, a dzięki temu wzmacniają się i rozwijają. Jakie zalety daje regularne uprawianie Nordic Walking’u? Między innymi rozwija się wytrzymałość ramion, łatwiej jest nam wchodzić na wzgórza i góry, spalanych jest więcej kalorii niż podczas zwykłego chodu, zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami, natomiast zmniejsza się nacisk na piszczele, kolana, biodra oraz plecy, co ma ogromne znaczenie dla osób z chorymi stawami, zostają odciążone stawy, co z kolei jest ważne dla osób starszych.

Forma sportu dla każdego!

Nordic Walking zawdzięcza swoją popularność temu, że może go uprawiać każdy, bez względu na tuszę, wiek czy stan zdrowia, wszędzie – w lesie, nad morzem, w górach czy parku, i zawsze – niezależnie od pogody czy pory roku.

nordicwalking

Nordic Walking mogą uprawiać nawet osoby w starszym wieku i ze względów zdrowotnych jest to nawet wskazane!

Początkowo warto zacząć trenować z instruktorem, by opanować prawidłowy sposób chodzenia, z czasem jednak spokojnie można uprawiać ten sport samodzielnie. Nordic Walking nie jest też kosztowną dyscypliną sportu – potrzebne są jedynie wygodne buty i kijki, opcjonalnie sportowy strój z oddychającego materiału, który wchłania pot. Jeśli chodzi o kwestie zdrowotne, Nordic Walking korzystnie wpływa między innymi na układ oddechowy, sercowo-naczyniowy, na kręgosłup czy też na obciążone stawy w wypadku osób otyłych.

A co Wy sądzicie o tej formie rekreacji? Czekam na Wasze opinie!

Pozdrawiam,
P.

Pin It

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *