Krótka historia domów mediowych

Witajcie Kochani!

Na bloga powraca temat domów mediowych, tym razem jednak krótko o ich historii.

Agencja reklamowa to organizacja zajmująca się tworzeniem kampanii reklamowych. Wielu z nas się w tym orientuje. Ale czym jest dom mediowy? Ta nazwa już niekoniecznie nam się z czymś kojarzy. Okazuje się jednak, że organizacja ta również ma duży związek z kampaniami reklamowymi.

Dom mediowy i jego historia

Dom mediowy jest organizacją marketingową wywodzącą się z agencji reklamowych. Początkowo nie istniał w ogóle, następnie wyłonił się dział mediowy, a na koniec stał się niezależną organizacją. Wszystko dlatego, że potrzeby Klientów wciąż rosły, samych Klientów również przybywało, w związku z czym, chcąc zachować wysoki poziom tworzonych kampanii reklamowych, należało nieco podzielić obowiązki. I tak dział mediowy przejął całkowicie sprawy związane z zakupem czasu i przestrzeni w mediach masowych, ponadto negocjował ceny oraz wykonywał badania medialne. Wszystko po to, by reklamy idące eter były najwyższej klasy i przynosiły oczekiwane skutki. Z czasem również i dział nie wystarczył, by ogarnąć wszystkie te obowiązki, więc zdecydowano wyodrębnić dom mediowy. dom mediowyNa początku swej działalności dom mediowy przyjmował wyłącznie Klientów agencji reklamowych, z których się wywodził, ale i to uległo potem zmianie, gdyż potrzeb na rynku było coraz więcej. Dzisiaj można śmiało powiedzieć, że zdecydowana większość działań na rynku reklamowym odbywa się za pośrednictwem domów mediowych. Obecnie istnieją domy sieciowe i niesieciowe. Sieciowe to te, które podlegają pod jakieś międzynarodowe agencje reklamowe, a niesieciowe to działające samodzielnie.

Pozdrawiam,
P.

Pin It

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *