Przyprawy obniżające ciśnienie tętnicze

Nie od dziś wiadomo, że przyprawy i zioła mogą mieć bardzo dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Niektóre z nich, obecne na co dzień w naszych kuchniach, skutecznie obniżają ciśnienie tętnicze. Korzystanie z nich może wiec dodatnio wpłynąć na nasze zdrowie.

Jakie przyprawy obniżają ciśnienie?

Nadciśnienie tętnicze to schorzenie, które dotyka wielu Polaków. Co gorsza, cierpią na nie coraz młodsze osoby. Oprócz brania leków obniżających ciśnienie, warto walczyć z tym schorzeniem w naturalny sposób. Odpowiednio dobrane przyprawy w naszej diecie mogą skutecznie obniżyć ciśnienie tętnicze. O jakich przyprawach mowa? Oto niektóre z nich:

Cebula

Cebula jest tania i stanowi bazę pod wiele pysznych dań. Jedzona regularnie może skutecznie obniżać ciśnienie, gdyż znajduje się w niej substancja o nazwie kwercetyna – silny związek z grupy flawonoidów. Suszona cebula to przyprawa, która poprawi nasze samopoczucie i smak każdej potrawy.

Czosnek

przyprawy

Dobroczynne właściwości czosnku znane są od stuleci. Nie bez powodu nazywany jest naturalnym antybiotykiem, gdyż wykazuje właściwości wzmacniające i antybakteryjne. Oprócz tego obniża ciśnienie. Co ważne, działanie to ma zarówno czosnek świeży, jak i granulowany. Warto więc się w niego zaopatrzyć i często stosować w kuchni.

Kardamon

Kardamon to przyprawa dość egzotyczna. Stanowi ważny element kuchni azjatyckiej, afrykańskiej oraz skandynawskiej. Kardamon często dodawana jest do aromatycznej, rozgrzewającej kawy, ale niewiele osób wie, że ma też działanie prozdrowotne. Regularne używanie kardamonu w kuchni może obniżyć ciśnienie tętnicze oraz zmniejsza ryzyko powstania skrzepów w naczyniach krwionośnych.

Cynamon

przyprawy

Cynamon jest niezwykle aromatyczną, korzenną przyprawą, bez której nie wyobrażamy sobie niektórych wypieków. Ale jest też cenną bronią do walki z nadciśnieniem. Dobre rezultaty może dać picie mikstury z jednej łyżeczki cynamonu wymieszanej z jedną łyżeczką prawdziwego miodu. Należy spożywać ją codziennie – po łyżeczce przed śniadaniem i przed snem.

Pin It

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *