Samochód powypadkowy – po czym go rozpoznasz?

Zakup samochodu używanego niesie za sobą wiele korzyści, ale i pewne ryzyko. Jednym z najczęstszych jest natrafienie na samochód powypadkowy, doprowadzony do jako takiego stanu i usilnie polecany przez nierzetelnego handlarza. Jak rozpoznać taki egzemplarz i nie dać się złapać w „pułapkę”?

Samochód powypadkowy – na to zwróć szczególną uwagę!

Osoba, która niespecjalnie zna się na samochodach, może na pierwszy rzut oka nie zauważyć, że z interesującym ją samochodem jest coś nie tak. Niekiedy nawet osoby zaznajomione z tematem mogą coś przeoczyć, gdy samochód powypadkowy jest naprawdę dobrze „podrasowany”. Są jednak rzeczy, których mimo usilnych starań nie da się zatuszować. Jedną z nich jest stan karoserii oraz grubość lakieru.

samochód powypadkowy

Jedną z oznak, że samochód może być powypadkowy jest zamontowanie mu nieoryginalnych reflektorów.

Jeżeli odległości między poszczególnymi elementami karoserii znacząco się różnią, oznacza to, że samochód brał udział w wypadku i był w tych miejscach uszkodzony. Wynika to z faktu, że fabrycznie elementy nadwozia są ze sobą doskonale dopasowane, dlatego w samochodzie bezwypadkowym nie będzie żadnych różnic między nimi oraz w grubości lakieru. A jak sprawdzić grubość lakieru? Bardzo przydaje się do tego specjalny miernik, który pozwala zbadać lakier w różnych punktach karoserii. I podobnie, jak w poprzednim przypadku, różnice w grubości świadczą o tym, że samochód był powtórnie lakierowany lub nawet szpachlowany. A to świadczy o tym, że jest to samochód powypadkowy.

Zajrzyj pod maskę

Kolejne interesujące nas szczegóły możemy znaleźć pod maską samochodu. Przyjrzyjmy się w szczególności reflektorom i śrubom w pasie przednim. Jeśli elementy te nie są fabryczne bądź różnią się od siebie, oznacza to, że były wymieniane. A kiedy wymienia się takie elementy? Oczywiście po stłuczce. Jeżeli zauważymy, że wymienione zostały oba reflektory, oznacza to, że stłuczka wcale nie była drobna. Podobnie to wygląda, jeśli chodzi o stan śrub mocujących błotniki, chłodnicę, lampy czy zderzak. Jeżeli widać na nich ślady odkręcania, rdzy lub niefabryczne mocowania, oznacza to, że były one naprawiane lub wymieniane najprawdopodobniej po wypadku.

samochód powypadkowy

Aby rozpoznać auto powypadkowe, należy bardzo dokładnie przyjrzeć się jego elementom karoserii oraz pod maską.

To oczywiście kilka z wielu rzeczy, na jakie warto zwrócić uwagę, kupując samochód używany. O ile mamy taką możliwość, weźmy ze sobą osobę kompetentną, fachowca, który od razu zauważy czy ma do czynienia z autem powypadkowym czy też nie.

Pin It

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *