Jak się nie dać przeziębieniu? Sposoby na podnoszenie odporności

Jesień i zima to trudny okres dla wielu z nas. Sporo osób wtedy choruje i bardzo łatwo się od nich zarazić, chociażby w autobusie, w pracy czy szkole. Jak mimo wysokiego ryzyka uchronić się przed przeziębieniem? Kluczem do sukcesu jest podnoszenie odporności organizmu. Podpowiadamy jak to robić domowymi i w pełni naturalnymi metodami.

Podnoszenie odporności – jakie ma znaczenie?

Skąd w ogóle możemy wiedzieć, że nasza odporność spada i wymaga wzmocnienia? Wpływa na to wiele czynników, a na niektóre z nich nie mamy wpływu. Jest to chociażby zmieniająca się pogoda w okresie letnio-jesiennymi i jesienno-zimowym. Nasz organizm, jeszcze nie przystosowany do zmieniającej się w ciągu dnia temperatury jest wyjątkowo narażony na przegrzanie bądź wychłodzenie. Nawet jeżeli w swoim samopoczuciu nie zauważymy żadnej różnicy, nasza odporność zaczyna spadać, co sprawia, że jesteśmy coraz bardziej narażeni na złapanie choroby. Do tego może dochodzić stres w pracy, niedostateczna ilość snu czy złe odżywianie. Z tego względu warto co roku przed nadejściem jesieni i zimy postanowić sobie, że będziemy wzmacniać swoją odporność. Jak to robić?

Podnoszenie odporności domowymi sposobami

Tak naprawdę podnoszenie odporności nie wymaga od nas przyjmowania jakichś wyjątkowych i drogich specyfików. Wszystko, czego potrzebuje nasz organizm i układ odpornościowy znajdziemy w łatwo dostępnych i stosunkowo niedrogich produktach spożywczych. Oto niektóre z nich i ich właściwości:

• IMBIR

podnoszenie odporności

Imbir znany jest ze swoich właściwości leczniczych i rozgrzewających. Wszystko to jest zasługą olejków eterycznych obecnych w jego składzie. Korzeń imbiru, świeży jak i w proszku, ma działanie odkażające, bakteriobójcze i oczyszczające. Warto dodawać go do potraw w formie aromatycznej przyprawy, jaki do napojów. Niektórzy codziennie rano mają zwyczaj pić ciepłą przegotowaną wodę z dodatkiem imbiru i miodu. To nie tylko podnosi odporność, ale poprawia też pracę układu pokarmowego.

• MIÓD

podnoszenie odporności

Miód naturalnie zapobiega złapaniu infekcji. Nie tylko poprawia odporność, ale ma też działanie antybiotyczne. Spożywany regularnie wpływa na podnoszenie odporności, a co za tym idzie, skutecznie chroni przed infekcjami. Dzieciom w wieku do dwóch lat wystarczy podać jedną łyżeczkę dziennie, zaś dorosłym – jedną łyżkę stołową. Można też pić letnią wodę z miodem albo na jego bazie przygotować syrop z cytryną, czosnkiem i cebulą.

• CZOSNEK

podnoszenie odporności

Czosnek nazywany jest naturalnym antybiotykiem. Choć ma bardzo intensywny zapach, spożywanie go co wieczór może nam skutecznie pomóc uchronić się przed chorobą. Ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe, a ponadto wspomaga leczenie zapalenia stawów bądź astmy. Warto włączyć go do swojej diety na stałe.

Pin It

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *