Jak wybrać samochód firmowy?

Zakup samochodu lub samochodów firmowych to spory wydatek dla przedsiębiorstwa, niemniej bez nich wiele firm po prostu nie mogłoby funkcjonować, ze względu na profil swojej działalności. Stojąc przed wyborem floty samochodowej, wielu zadaje sobie pytanie: Wybrać samochód droższy, ale tańszy w utrzymaniu, a może odwrotnie? Wybrać model wyposażony we wszelkie innowacyjne technologie czy też model posiadający podstawowe wyposażenie? Spróbujemy znaleźć odpowiedzi na te pytania!

Samochód firmowy – nie chodzi o to, by był najtańszy

Wychodząc naprzeciw potrzeb właścicieli firm, producenci samochodów przygotowują specjalną ofertę floty samochodowej z atrakcyjnymi cenami i ciekawymi upustami (np. http://www.skoda-flota.pl/). Dzięki temu firma może nabyć samochód firmowy nawet o 25% taniej niż indywidualny Klient. Niemniej czasy się zmieniły, dlatego dziś jedynym wyznacznikiem nie jest najniższa cena samochodu. Obecnie samochody firmowe bardzo często stanowią o prestiżu firmy, są niejako jej wizytówką, powinny więc nie tylko być tanie, ale również reprezentatywne.

samochód firmowy

Samochód firmowy jest jej wizytówką, powinien więc mieć odpowiedni wygląd i opinię.

Co to oznacza? W praktyce chodzi o to, by pracownicy na każdym szczeblu w firmie mieli dopasowany do swojego stanowiska samochód. Zwłaszcza kadra menadżerska powinna posiadać samochody podkreślające prestiż firmy.

Koszty eksploatacji i wartość rezydualna

Jednym z najważniejszych czynników, na jakie zwraca się uwagę przy zakupie samochodów dla firm, są koszty ich eksploatacji. Pojazd powinien być oszczędny, zarówno jeśli chodzi o paliwo, naprawy czy wymiany poszczególnych elementów. To szczególnie istotne, gdy firma korzysta z wielu samochodów, a zaoszczędzone na nich pieniądze liczą się miesięcznie w setkach, a nawet tysiącach.

Kolejna ważna kwestia to wartość rezydualna samochodu, czyli to ile jest wart w chwili odsprzedaży. Wbrew różnym opiniom, samochód firmowy po kilku latach użytkowania nie musi nadawać się wyłącznie na złom. Wręcz przeciwnie, często pojazdy te są zadbane, gdyż przez cały czas użytkowania były „pod opieką” autoryzowanych serwisów.

samochód firmowy

Wysoka wartość rezydualna samochodu firmowego pozwoli odsprzedać go po czasie za atrakcyjną cenę.

Dlatego ich wartość rezydualna może być znacznie wyższa niż używanego samochodu prywatnego. Dlatego przedsiębiorcy chętnie wybierają do swojej floty samochodowej pojazdy marek uchodzących za niezawodne, by móc je później sprzedać po atrakcyjnej cenie.

Pin It

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Daniel napisał(a):

    Z perspektywy moich własnych doświadczeń samochód firmowy musi być nie tylko wygodny, ale mieć dobry, mocny silnik, bo w końcu taki samochód ma pracować, a nie stać w warsztacie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *