Ograniczenia w podróżowaniu i spotkaniach sprawiły, że ludzie zaczęli intensywniej szukać sposobów na szybki i bezpieczny transfer środków. Rozwojowi branży sprzyja również rosnąca emigracja zarobkowa. Już na początku tego roku liczba cudzoziemców ubezpieczonych w ZUS przekroczy 1 mln, a liczba Polaków za granicą szacowana jest na 2,2 mln. Chcąc wykorzystać ten potencjał w 2022 roku wdrażamy strategię, która pozwoli nam urosnąć o 50-60%. Zakłada ona rozwój technologiczny, podwojenie bazy lojalnych klientów i ekspansję na nowe rynki, w tym Azji i Afryki.
Rynek z potencjałem
Globalny rynek transferów finansowych już w pierwszym roku pandemii warty był ponad 700 mld dolarów – wynika z danych Banku Światowego. Natomiast według danych Allied Market Research do 2026 rok urośnie do 930 mld dolarów. Wzrost widzimy też w naszych danych – rosną przekazywane kwoty i liczba aktywnych klientów.
Sprzyjające otoczenie
Zapoczątkowana w 2004 roku emigracja zarobkowa Polaków do Wielkiej Brytanii była pierwszym impulsem do rozwoju nowych metod cyfrowych przelewów międzynarodowych. Na początku pieniądze przekazywano rodzinom głównie osobiście lub przez zaprzyjaźnionych imigrantów. Tak powstała nasza firma, która miała wspomóc tych, którzy z tych tradycyjnych metod korzystali. Przez lata powiększaliśmy naszą bazę lojalnych klientów, głównie przez system poleceń. Obecnie na Wyspach przebywa ok. 700 tys. naszych rodaków. Ich liczba powoli się zmniejsza, ale obserwujemy znaczne przyspieszenie innych kierunków emigracji zarobkowej. Od niemal 8 lat w Polsce przybywa imigrantów głównie z Ukrainy, ale także z innych krajów zza wschodniej granicy. Już na początku tego roku liczba Ukraińców nad Wisłą zarejestrowanych w ZUS przekroczy 1 mln, podczas gdy jeszcze w kwietniu 2021 roku było to 780 tys. Zwiększa się również emigracja z Azji czy Afryki. Tylko w I połowie 2021 roku wydano 43 tys. zezwoleń na pracę dla obywateli krajów azjatyckich – wynika z danych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. W analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11 tys. mniej.
Podsumowanie i plany na kolejny rok
Rosnący potencjał rynku to dla nas idealny moment na wdrożenie nowej strategii działania. Przez 15 lat działalności EasySend rozwijaliśmy się organicznie, średnio o 8% w ciągu roku, stawiając na jakościową obsługę klienta, realizowaną w jego języku. Dzięki nowej strategii już w tym roku planujemy urosnąć o 50-60%. Z usług Easy Send korzysta regularnie 35 tys. lojalnych klientów. Naszym celem na najbliższe miesiące jest podwojenie tej grupy do 70 tys. osób. Planujemy też ekspansję na rynki całej Europy, Indii, Azji oraz Afryki. Chcemy jednak, żeby nasz rozwój odbywał się przy utrzymaniu jakości obsługi klienta, który oczekuje wygodnych, szybkich, bezpiecznych i tanich przelewów. Dlatego cały czas wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne. Już wkrótce wprowadzimy na rynek naszą ulepszoną aplikację, która zapewni klientom najwyższy komfort wykonywania przelewów zagranicznych.