Wybór samochodu powinien opierać się na gruntownej wiedzy na temat danego modelu i zastosowanych w nim rozwiązaniach oraz użytych częściach. Kluczową sprawą jest rodzaj silnika – od niego zależy jakość, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Weźmy więc pod lupę jedną z wiodących marek na rynku motoryzacyjnym i zastosowanych w nich silnikach – Skoda TSI.
Krótka historia silników TSI
Silnik 1.2 TSI pojawił się na rynku motoryzacyjnym w 2009 roku. Był absolutną nowością, gdyż skonstruowano go od podstaw z myślą o samochodach małych i kompaktowych. Składa się on z czterocylindrowego aluminiowego kadłuba, głowicy z jednym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder, bezpośredniego wtrysku paliwa i turbosprężarki z elektrycznym nastawnikiem. Dzięki temu można jak najlepiej wykorzystać możliwości silnika, zarówno w wersji 86-, jak i 105-konnej.
Niestety, okazało się, że pierwsza wersja silnika TSI miał pewne poważne niedociągnięcia. Pojawiły się problemy z łańcuchowym napędem rozrządu, przypadku uszkodzenia turbosprężarki czy też źle działająca elektronika sterująca silnikiem. To spowodowało potrzebę wprowadzenia zmodyfikowanej wersji silników 1.2 TSI, co nastąpiło w 2012 roku. W silniku pojawiło się kilka istotnych zmian, na przykład rozrząd jest napędzany paskiem, a nie łańcuchem, jak do tej pory, głowica ma 16, a nie 8 zaworów i są one sterowane dwoma wałkami.
Skoda TSI – zalety
Skoda TSI, czyli samochody osobowe Skoda z silnikiem TSI to modele pozwalające wykorzystać każdą kroplę benzyny, dzięki czemu uzyskujemy wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa, a także wysoki komfort jazdy. Modele Skoda TSI skierowane są więc do osób, które cenią sobie oszczędną jazdę, a jednocześnie lubią czuć się za kierownicą pewnie i przyjemnie.
Skoda z silnikiem TSI sprawdzi się w każdych warunkach – w mieście, jak i w długiej trasie. W zależności od potrzeb, można jechać oszczędnie bądź dynamicznie. Zastosowany w Skodzie system Start-Stop pozwala oszczędzać paliwo, jeżdżąc po zatłoczonym mieście.