Nieufny wobec franczyzy? Poznaj jej zasady i oswój lęk!

Jedną z największych obaw związanych z otwarciem własnego biznesu jest strach przed niepewnością. Jest to szczególnie trudne dla osób, które już posiadają zatrudnienie na umowę o pracę. Przywiązanie do strefy komfortu i związanej z nią bezpieczeństwem jest często skuteczną blokadą, aby spróbować sił na własną rękę. W biznesie wybieramy najłatwiejsze rozwiązania, które w szybkim czasie przyniosą nam podstawowe wartości materialne i zysk, dlatego wciąż wiele osób posiada obawy, aby założyć własną działalność. Jedną z najważniejszych wartości wynikającej z otrzymywania stałego dochodu jest możliwość oszacowania przyszłych zysków. Wiemy ile będziemy zarabiać nawet w dłuższej perspektywie czasu. To, co jest jednak ograniczeniem takiego punktu widzenia to fakt, że w takiej sytuacji musimy również szacować nasze ograniczenia. Jest to szczególnie trudny punkt widzenia dla osób, które w szybkim czasie chcą uzyskać niezależność finansową bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu. Z drugiej jednak strony prowadzenie własnej firmy powoduje, że przez dłuższy czas możemy pozostać bez stałego źródła dochodu, mając dodatkowo w swoich obowiązkach zarządzanie całym biznesem od postaw.

Wiele osób zastanawia się, czy zatem istnieje rozwiązanie pośrednie, między prowadzeniem własnej działalności, a posiadaniem umowy o pracę? Rozwiązanie, które pozwoli nam poczuć się niezależnie finansowo, przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka i niepewności. Jeśli zastanawiasz się nad powyższym aspektem, warto skierować swoją uwagę w kierunku franczyzy.

Kto wybiera franczyzę?

Franczyza jest często wybierana przez osoby, które:

– obawiają się niesprawdzonych biznesów, dla których ciężko oszacować perspektywy finansowe,
– boją się nieregularnych dochodów z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej,
– obawiają się, że nie uzyskają stabilności finansowej, którą posiadają na stałej umowie z pracodawcą.

Franczyza daje nam gotową mapę naszego biznesu z metodologią jego prowadzenia, dedykowanymi narzędziami i wsparciem technologiczno-szkoleniowym. Dzięki franczyzie otrzymujemy możliwość prowadzenia własnego biznesu pod szyldem konkretnej marki, która posiada już wypracowaną na rynku renomę. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko korzystać ze znaku towarowego danej firmy, ale umożliwia również dostęp do szeregu produktów i rozwiązań technologicznych. Na przykładzie sieci sklepów spożywczych marki Topaz, otrzymujemy wsparcie technologiczne, biznesowe i doradcze. Sieć Topaz jest także przykładem efektywnie działającego biznesu franczyzowego, który przynosi regularne dochody wszystkim stronom zaangażowanym w biznes.

ccc

Zasady prowadzenia franczyzy

Zasady prowadzenia franczyzy reguluje umowa współpracy między dwoma odrębnymi prawnie podmiotami – franczyzobiorcą i franczyzodawcą, czyli właścicielem danej marki. Na podstawie tej umowy franczyzobiorca może korzystać z całej palety know-how franczyzodawcy. W przypadku sieci sklepów spożywczych marki Topaz, franczyzobiorca otrzymuje gotowy projekt sklepu, dostosowany do posiadanej nawierzchni, a także zestaw marketingowych narzędzi, którymi może komunikować sprzedawaną ofertę, zwiększając swoją rozpoznawalność. Dzięki umowie franczyzowej posiadamy również dostęp do bazy dostawców i dystrybutorów, z którymi marka ma podpisane korzystne umowy handlowe.

Częstą barierą przed założeniem biznesu franczyzowego jest również brak wiedzy i szkoleń z prowadzenia działalności, czy sprzedaży produktów. Sieć Topaz wspiera swoich franczyzobiorców i jego pracowników, organizując szereg szkoleń z prowadzenia biznesu, sprzedaży i kształtowania relacji z klientami, dzięki czemu już na starcie może on zwiększać swoją konkurencyjność. Dodatkowym atutem jest możliwość korzystania z narzędzi i akcji marketingowych, takich jak ulotki, gazetki, plakaty, czy systemy lojalnościowe. Tworzą one spójny wizerunek marki Topaz, jako sieci sklepów spożywczych o uznanej renomie i jakości.
Chcesz dowiedzieć się więcej – Sprawdź Topaz24

Dodaj komentarz